top of page

​   Penyakit:                

Bibir Sensitif


Mungkin ramai tidak percaya, tapi saya pernah mengalami masalah bibir sensitif sepanjang 10 tahun. Pada masa itu, bibir saya selalu bengkak kemerahan dan menggelupas, ia juga akan berdarah jika terlalu serius. Saya rasa sakit apabila terkena air, dan sakit kerana retak sehingga tidak dapat makan. Sekiranya termakan makanan seperti belacan, udang, cili dan lain-lain, simptom masalah bibir sensitif muncul lagi. Kadang kala pipi akan muncul tanda merah tanpa sebab, berbanding dengan gambar, keadaan yang lagi serius pun pernah berlaku.

Kesakitan yang ngeri itu memang tidak boleh diterangkan dengan perkataan. Saya telah membelanjakan banyak duit, menggunakan banyak ubat dan berjumpa dengan ramai doktor termasuk doktor pakar yang terkenal, tetapi masalah sensitif tidak dapat diselesaikan. Selalu masalah saya sembuh selepas sapu ubat, tetapi apabila saya berhentikan ubat tersebut, masalah bibir sensitif pun kembali. Saya sentiasa kena sapu ubat, tetapi tidak digalakkan. Ini kerana ubat mengandungi steroid ia akan menyebabkan kulit menjadi nipis.

Saya ingin menyelesaikan masalah ini sepenuhnya. Pada tahun lepas, secara kebetulan, saya mengenali produk melalui senior saya, iaitu Kimberly. Saya menyembur H+ untuk melegakan masalah sensitif dan mengambil Mediterranean Gold untuk membantu detoksifikasi hati. Bersyukur di bawah bimbingan senior, saya boleh perasan sensitif saya telah berkurangan. Pada 13/11/2016, iaitu hari pelancaran Potent, ia telah mengubah nasib saya.

Oleh kerana saya ^telah mengetahui salah satu fungsi Potent ialah pemulihan sel dan menenangkan sensitif, jadi saya mengambil Potent setiap hari selepas balik rumah. Saya terperanjat kerana masalah sensitif saya telah bertambah putih selepas satu minggu pengambilan sahaja (gambar selepas). Perkara yang paling ajaib ialah, saya boleh makan belacan yang saya paling suka sekarang. Walaupun bibir akan jadi merah untuk seketika, tetapi akan pulih dalam masa yang pendek (sebelum ini masalah sensitif akan berterusan dan tidak sembuh-sembuh). Setakat ini, saya sudah tiada masalah sensitif lagi selama setahun dan boleh kembali ke kehidupan normal.

Proses menentang masalah sensitif memang tidak mudah, jadi saya ingin berkongsi pengalaman saya untuk membantu ramai yang mengalami masalah yang sama. Saya amat bersyukur kerana mengenali Return Legacy, ia menyelamatkan saya daripada keadaan yang teruk, dan membantu saya dalam masa yang pendek.

Produk:

2° REOX Series H+

REOXlife Potent

REOXlife Mediterranean Gold

bottom of page