top of page

​   Penyakit:                

Kulit Bahagian Mata Cedera


Anak perempuan saya jatuh ke bakul dobi pada 5 Mac 2018, sudah lambat bila saya dengan suara dia. Di sekitar mata anak asyik berdarah dan mula merah serta bengkak, lebam juga semakin ketara.

Saya segera menyemburkan H+ pada anak untuk hentikan luka daripada berdarah. Suami saya tiada di sekitar dan saya tidak pandai dalam pertolongan cemas. Selepas berhenti berdarah, saya ambil gambar anak dan memang sedih bila lihat luka yang begitu dalam dan bahaya pada anak. Selepas itu, saya membawa anak berjumpa dengan doktor, harap pemeriksaan doktor dapat menenangkan hati, mana tahu tidak membantu juga, hanya belanjakan duit secara sia-sia sahaja. Kami tunggu lama dalam hospital, doktor membersihkan luka dengan menguna Dettol, dia beritahu saya luka tidak mendalam. Saya jawab luka sebenarnya sangat dalam, tetapi ia mula tutup sekarang. Selepas itu, saya keluarkan gambar anak, doktor terkejut bila tengok gambar. Saya beritahu doktor saya hentikan darah dengan menggunakan H+, dan luka telah banyak pulih kalau berbanding dengan tadi. Doktor Tanya saya apa itu H+, saya pun keluarkan dan tunjuk doktor.

Selepas itu, doktor kata tidak boleh merawat dengan glue sebab luka di bahagian mata, hanya boleh gunakan plaster, tetapi plaster tidak melekat walaupun doktor dan jururawat mencuba berulang kali. Saya tidak sabar, kerana melekat plaster pada luka berulang kali boleh menyakitkan anak saya. Oleh itu, saya kata tidak payah letak plaster, saya teruskan menyembur H+ selepas balik rumah, tetapi doktor kata perlu meletak plaster juga, kerana risau luka tidak akan tutup dan tinggalkan parut yang besar. Selepas itu, doktor tanya anak ada insurans atau tidak, pesan saya membawa anak menjahit luka di pakar pembedahan plastik, saya ternganga, adakah perlu? Saya rasa tidak perlu untuk sekarang, hanya perlu teruskan sembur H+. Akhirnya, doktor berikan juga ubat antibiotik dan krim, tetapi saya tidak bagi anak makan dan sapu. Jika tiada keperluan, saya tidak akan bagi anak saya ambil ubat terutamanya antibiotik dan sapu krim yang mengandungi steroid.

Saya percaya H+ boleh membantu anak, jadi saya menyemburkan H+ sekurang-kurang 5 kali setiap hari, boleh nampak perbezaan yang ketara jika berbanding pada waktu pagi sebelum ke sekolah dan waktu malam sebelum tidur. Disebabkan H+, luka dia boleh pulih dan hampir sembuh dalam masa 5 hari tanpa mengambil sebarang ubat, memang hebat! Pada hari kedua selepas cedera, guru besar anak saya nampak luka anak dan terkejut. Saya menunjukkan gambar perbandingan hari pertama dan kedua, guru besar terkejut bagaimana luka boleh pulih dalam masa yang singkat, dan asyik bincang dengan guru-guru yang lain.

Oleh itu, saya percaya H+ merupakan “doktor keluarga” dan perlu dimiliki oleh setiap keluarga. Luka boleh pulih dalam 1 minggu dengan menyemburkan H+ sahaja tanpa mengambil sebaranhg ubat!

Produk:

2° REOX Series H+

bottom of page