top of page

​   Penyakit:                

Ketidakseimbangan Hormon Menyebabkan Lumpuh Muka


Tidak sangka boleh kembalikan semula muka ceria saya yang cantik! Walaupun belum sembuh sepenuhnya, tetapi saya akan teruskan berusaha. Memang perlu keberanian dan ketahanan untuk mengeluarkan langkah ini.

Orang yang baru kenal saya berkata, keadaan muka kamu ok, tiada masalah.

Tetapi orang yang kenal saya tahu, sejak saya mengandung pada tahun 2012, saya menjangkiti masalah lumpuh muka (Bell Palsy). Saya tidak menerima rawatan perubatan disebabkan mengandung, akibat kesinambungan muka tidak mengkoordinasi dan muka kaku sentiasa bersama dengan saya, termasuk rasa rendah diri, malu, tidak suka bercakap dan senyum, juga tidak boleh mengelakkan diejek oleh orang lain. Saya berjumpa dengan banyak doktor dan mencuba banayak cara, termasuk perubatan moden, perubatan cina, akupuntur dan terapi bekam, tetapi semuanya tidak berkesan. Doktor juga kata tidak mungkin sembuh sepenuhnya. Saya berbelanja banyak duit, memang kecewa sehingga ingin berputus asa. Pada masa itu, saya amat sedih dan murung, sentiasa menangis bila terfikir keadaan saya yang teruk ini, dan teruskan bermuram.

Sehingga bulan Oktober tahun lepas, saya berjumpa dengan doktor kerana pendarahan berat, perlu menukar pembalut wanita yang panjang setiap 2 jam. Doktor kata saya mengalami ketidakseimbangan hormon dan memberi saya ubat kawalan mengandung, akibatnya saya menjadi semakin gemuk! Selepas itu, adik saya, Cindy Chong memperkenalkan saya W+ dan Mediterranean Gold dari Return Legacy, juga dengan Redoxy Essence, merawat dari dalaman dan luaran. Saya mengambil 4 pek Mediterranean Gold setiap hari, mengambil W+ apabila datang haid, menghabiskan Redoxy Essence setiap 2 minggu, bertambah juga dengan urut, kesihatan badan saya mula pulih. Masalah lumpuh muka dan masalah perut melentuh disebabkan pembedahan juga dikurangkan. Disebabkan semua ini pengalaman saya sendiri, dan nampak kesan, saya baru berani untuk menjadi ejen. Saya akan teruskan rawatan ini, kerana ingin kembalikan cawak saya yang cantik.

Produk:

2° Redoxy Essence

REOXlife Mediterranean Gold

REOXlife PRO W+

bottom of page